FANDOM

Bazaltar (ang. Pabbie) — drugoplanowa postać z filmu animowanego Kraina lodu. Jest mądrym, starszym liderem trolli, zamieszkałym w Dolinie Żywej Skały. Głosu użyczył mu Janusz Nowicki.

OpisEdytuj

Osobowość i cechy charakteruEdytuj

Bazaltar jest mądrym, starszym trollem, który rządzi w mistycznym obszarze, znanym jako Dolina Żywej Skały, krainie zamieszkanej przez dziesiątki trolli, które mają możliwość zmiany w okrągłe skały, aby ukryć się przed tymi, których chcą trzymać z dala od siebie. Bazaltar jest także ojcem Buldy, choć jego stosunki z innymi trollami nie są znane. Pewnego razu, Bulda przygarnęła małego handlarza lodu, Kristoffa i wprowadziła go do trollskiej społeczności, a Bazaltar oficjalnie przyjął go do rodziny, jak również objął rolę jego przybranego dziadka.

Bazaltar jest jedynym trollem okazującym magiczne zdolności. Jest w stanie wyczarować obrazy przeszłości poprzez promienie światła, ale co ważniejsze wykazuje zdolności leczenia, których używa na małej Annie, po tym, jak Elsa przypadkowo uderzyła w nią swą magią. Bazaltar potrafi także wymazać z pamięci bądź zmienić wspomnienia. Jest w stanie wyczuć magię w pobliżu, poczuł, że Anna, gdy przybyła z Kristoffem do doliny, ma zamrożone serce.

WyglądEdytuj

Jako lider, prawdopodobnie najstarszy członek społeczności trolli, Bazaltar znacząco różni się od innych jeśli chodzi o cechy fizyczne. Na przykład ma "grzywę" podobną do lwiej, co wyróżnia go i symbolizuje lidera doliny. Nosi zielony płaszcz, który wydaje się być z trawy i mchu. Jest to jedyny troll z zauważalnymi brwiami, które są barwy fryzury. Co ciekawe, strój podobny do stroju Bazaltara podano Kristoffowi podczas ceremonii ślubnej stworzonej przez trolle.

Moce i umiejętnościEdytuj

Bazaltar jest jedynym trollem, który wykazuje magiczne zdolności. Jest w stanie wyczarować obrazy poprzez promienie światła, ale co ważniejsze posiada umiejętności uzdrawiające, które wykorzystał na młodej Annie po tym, jak Elsa przypadkowo ją zraniła. Bazaltar ma również moc przenikania do wspomnień i zmieniania ich, a także w pewnym stopniu umie przewidzieć przyszłość. Troll jest w stanie wyczuć elementy magiczne znajdujące się w jego pobliżu.

HistoriaEdytuj

Uzdrowienie AnnyEdytuj

Bazaltar pojawia się po raz pierwszy, gdy król i królowa Arendelle odwiedzają Dolinę Żywej Skały, zwracając się z prośbą o pomoc do trolli po tym, jak ich córka, księżniczka Elsa przypadkowo zraniła magią swoją młodszą siostrę Annę. Mądry troll bada nieprzytomną dziewczynkę i informuje rodzinę królewską, że mają szczęście, gdyż lodowa drzazga uderzyła w głowę, a nie w serce, gdyż byłoby to o wiele trudniejsze do wyleczenia.

Za pomocą magii, Bazaltar leczy ranną księżniczkę, ale przed odejściem rodziny królewskiej wymazuje ze wspomnień Anny magię, dla jej bezpieczeństwa. Następnie informuje Elsę, że musi nauczyć się kontrolować swoje magiczne zdolności, gdyż, mimo że są bardzo piękne, mogą być również bardzo niebezpieczne. Ostrzega ją mówiąc, że ​​strach będzie jej wrogiem. Król zapewnia trolla, że on i królowa zrobią co w ich mocy, aby nauczyć córkę kontrolować moc, po czym wracają do pałacu.

Zamrożone serceEdytuj

Kilka lat później uprawnienia Elsy zostały ujawnione całemu światu, przez co przerażona królowa ucieka z królestwa i przypadkowo powoduje wieczną zimę. Anna, wierząc, że siostra jej nie skrzywdzi, udaje się na jej poszukiwania, a towarzyszy jej poznany w sklepie Oakena Kristoff. W czasie spotkania z siostrą, Elsa przypadkowo uderza Annę lodową drzazgą w serce, powodując, że powoli zaczyna zamarzać na śmierć. Zauważywszy to, Kristoff uważa, że Bazaltar może ją uzdrowić i szybko prowadzi ją do Doliny Żywej Skały.

Kristoff wyjaśnia Bazaltarowi, co się stało, ale troll z przykrością oznajmia, że nie jest w stanie jej uzdrowić. Mówi, że tylko prawdziwa miłość może rozpuścić lód w sercu. Wierząc, że pocałunek Hansa może ocalić Annę przed śmiercią, Kristoff zabiera ją z powrotem do Arendelle.

CiekawostkiEdytuj

  • Imię Bazaltar prawdopodobnie pochodzi od angielskiego tłumaczenia bazalt - skała.
  • Bazaltar jest jedynym kluczowym bohaterem filmu, który nie pojawia się w żadnym zwiastunie.
  • Bazaltar nie uśmiecha się w żadnej ze scen w filmie.
  • Bazaltar jest opisany jako "tak stary jak Ziemia", ale nikomu nie chce ujawnić swojego dokładnego wieku.
  • Bazaltar cierpi na artretyzm.

Zobacz teżEdytuj

Główni bohaterowie:
Postacie zbiorowe:
Postacie usunięte:
AndersNormPiekarze

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki