Fandom

Kraina lodu Wiki

Berło

191stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Jabłko i berło.png

Jabłko królewskie i berło

Berło (ang. Scepter) — jeden z trzech symboli władzy królewskiej w Arendelle, obok korony i jabłka. Bierze udział w ceremonii koronacyjnej.

WyglądEdytuj

Berło to dość długa laska wykonana z całości ze złota i starannie zdobiona. Na jego górnej części zauważyć można cztery niebieskie diamenty. Berło zwieńczone jest u góry złotym wizerunkiem kwiatu krokusa, charakterystycznego dla królestwa Arendelle.

HistoriaEdytuj

Berło razem z jabłkiem królewskim od dawna biorą udział w ceremoniach koronacyjnych władców Arendelle. Te święte insygnia zostały przedstawione w co najmniej dwóch koronacjach - koronacji króla Agnarra oraz królowej Elsy.

Portret przedstawiający króla Agdara w czasie ceremonii koronacji, trzymającego berło i jabłko, znajduje się w królewskiej bibliotece.

Podczas koronacji Elsy, biskup podał przyszłej królowej jabłko i berło na zielonej poduszce. Kiedy Elsa sięgała po nie, biskup przypomniał jej, że musi zdjąć rękawiczki. Następnie, wziąwszy insygnia, odwróciła się w stronę ludzi w ławkach, podczas gdy biskup święcił ją na królową. W czasie ceremonii stan nerwowy Elsy spowodował aktywowanie się jej uprawnień i przypadkowo zaczęła zamrażać berło i jabłko. Gdy biskup skończył mowę, królowa szybko odłożyła berło i jabłko, po czym założyła rękawiczki. Odwróciła się ponownie w stronę ludzi, którzy wstali i oklaskiwali nową władczynię.

CiekawostkiEdytuj

  • Berło symbolizuje pozycję społeczną, władzę i autorytet.
  • Podczas koronacji Elsy, przyszła królowa była zobowiązana zdjąć rękawiczki przed chwyceniem berła i jabłka, aby okazać szacunek i w pełni pokazać, że jest gotowa do przyjęcia obowiązków władcy.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki