FANDOM

Biblioteka (ang. Library) — biblioteka królewska znajdująca się w zamku Arendelle. Oprócz książek, które się tu znajdują, wisi tu także portret zmarłego króla Agnarra.

WyglądEdytuj

Biblioteka jest przestronnym pomieszczeniem zlokalizowanym w zamku, oświetlonym naturalnym światłem padającym z okna z widokiem na bramę. Przy ścianach znajdują się regały wyłożone książkami i stolik z kilkoma dekoracjami. Nad stołem wisi portret króla Arendelle, który trzyma kulę i berło w czasie swojej koronacji. Znajduje się tu również zegar z wahadłem.

W środku pokoju leży bordowy dywan z czarną obwódką. Na nim stoi kilka krzeseł, jak również mała sofa i stół. W bibliotece można zauważyć kominek oraz wazon z fioletowymi kwiatami, który stoi na jednym ze stolików obok krzesła.

HistoriaEdytuj

Biblioteka została po raz pierwszy pokazana na początku filmu, gdy król Agnarr szuka informacji o trollach. Następnie pojawia się w piosence "Ulepimy dziś bałwana?", podczas gdy dziewięcioletnia Anna śpiewa tu fragment zwrotki, leżąc na plecach i patrząc na zegar w pokoju.

Król

Portret zmarłego króla Arendelle

Później, podczas piosenki "Pierwszy raz jak sięga pamięć", Elsa ćwiczyła tutaj trzymanie kuli i berła na koronację, stosując świecznik i szkatułkę jako zamienniki relikwii. Po trzymaniu przedmiotów przez kilka sekund zaczęła niekontrolowanie pokrywać je warstwą szronu i szybko odłożyła je na stół. Trenując, przyglądała się portretowi swojego zmarłego ojca.

Biblioteka pojawia się ostatni raz pod koniec filmu, gdy Anna z sercem przebitym lodową drzazgą wraca do zamku. Dygnitarze zostawiają w bibliotece księżniczkę samą z Hansem, myśląc, że on będzie w stanie jej pomóc. Ten jednak ujawnia swoje prawdziwe intencje, gasi ogień w kominku i zamyka ją w pokoju, by zamarzła na śmierć.

Niedługo potem Olaf otwiera drzwi do biblioteki swoim nosem i znajduje Annę drżącą z zimna. Zapala ogień i, podczas rozmowy przy kominku, uczy ją, czym jest prawdziwa miłość. Gdy bałwan zauważyła Kristoffa i Svena wracających do Arendelle, Anna uświadamia sobie, że to chłopak jest jej prawdziwą miłością. Olaf z księżniczką wychodzą z biblioteki i kierują się w stronę Kristoffa.

Zobacz teżEdytuj

Miejsca z filmu Kraina lodu
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]] BibliotekaBramyDziedziniecKaplicaKomnata portretówLochySala tronowaSypialnia AnnySypialnia Elsy
Dolina Żywej SkałyLasLodowe polaLodowy Pałac ElsyLodowy WierchMiasto
Pod ciupagami. Dyskont wielobranżowy i sauna
Inne:
NasturiaWeselton