FANDOM

Biskup Arendelle (ang. Bishop of Arendelle) — poboczna postać w filmie animowanym Kraina lodu, głowa kaplicy Arendelle. W wersji oryginalnej głosu użyczył mu Robert Pine, a w polskiej Wojciech Machnicki.

OpisEdytuj

WyglądEdytuj

Biskup Arendelle to mężczyzna w średnim wieku, mający szare włosy i niebieskie oczy. Odziany jest w czerwone szaty z fioletowymi fragmentami, spod których wyłania się biały kołnierzyk. Nosi czerwoną mitrę z wizerunkiem krokusa - herbu królestwa Arendelle.

HistoriaEdytuj

Biskup pojawia się po raz pierwszy na początku filmu, gdzie odprawia ceremonię pogrzebową króla Agnarra i królowej Iduny.

Później odprawia ceremonię koronacyjną Elsy. Umieścił on koronę na głowie przyszłej królowej, a następnie podał jej jabłko i berło na ozdobnej poduszce. Kiedy Elsa sięgała po nie, biskup przypomniał jej, że musi zdjąć rękawiczki. Następnie, wziąwszy insygnia, odwróciła się w stronę ludzi w ławkach, podczas gdy biskup święcił ją na królową.

W czasie ceremonii stan nerwowy Elsy spowodował aktywowanie się jej mocy i przypadkowo zaczęła zamrażać berło i jabłko. Gdy biskup skończył mowę, królowa szybko odłożyła berło i jabłko, po czym założyła rękawiczki. Odwróciła się ponownie w stronę ludzi, którzy wstali i oklaskiwali nową władczynię.

CiekawostkiEdytuj

  • Gdy Elsa trzyma jabłko i berło‏, biskup wypowiada słowa: "Sem hon heldr inum helgum eignum ok krýnd í þessum helga stað ek té fram fyrir yðr...", które na język polski można przetłumaczyć na: "Posiadająca święte mienie i koronowana w tym świętym miejscu, oto...".

Zobacz teżEdytuj

Główni bohaterowie:
Postacie zbiorowe:
Postacie usunięte:
AndersNormPiekarze

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki