Fandom

Kraina lodu Wiki

Bramy

191stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Bramy (ang. Gates) — dwa zestawy wzmocnionych drzwi drewnianych, które umożliwiają wejście do zamku królewskiego Arendelle. Są one połączone z miastem długim mostem. Nad bramami stoją strażnicy królewscy, którzy obserwują zbliżających się do zamku.

HistoriaEdytuj

Po tym, jak Bazaltar uzdrowił Annę, król Agnarr wydał rozkaz zamknięcia bram: były zamknięte przez wiele lat w celu utrzymania uprawnień Elsy w sekrecie przed światem zewnętrznym. Po raz pierwszy od tego czasu zostały otwarte w dniu koronacji Elsy i zarówno Anna jak i obywatele Arendelle byli podekscytowani z tego powodu, mimo że miały być otwarte tylko na jedną dobę.

Kiedy Anna powiedziała siostrze, że zaręczyła się z Hansem, królowa była w szoku i nakazała przedwcześnie zamknąć bramy zamku. To wydarzenie doprowadziło do ujawnienia uprawnień Elsy, przez co ta uciekła z Arendelle i nieświadomie sprowadziła na królestwo wieczną zimę. Anna udała się na jej poszukiwania, tymczasowo mianując Hansa królem.

Podczas gdy mieszkańcy Arendelle z trudem radzili sobie z mroźną zimą, Hans zostawił bramy otwarte i pozwolił wszystkim na schronienie w zamku.

Gdy Elsa i Anna pogodziły się, a królowa nauczyła się kontrolować swoje moce i przywróciła lato, obiecała, że już nigdy nie zamknie bram zamku.

Bramy pojawiają się ponownie w krótkometrażówce Gorączka lodu, kiedy Elsa i Anna wracają do zamku, a przeziębiona królowa obwinia się o zniszczenie urodzin siostry. Kiedy bramy na dziedziniec otwierają się, obie siostry zaskoczone są widokiem przyjęcia niespodzianki.

Zobacz teżEdytuj

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki