FANDOM

Buldatrollica pojawiająca się w filmie animowanym Kraina lodu. Jest przybraną matką Kristoffa, a także córką lidera trolli - Bazaltara. Głosu w polskim dubbingu użyczyła jej Olga Szomańska, a w oryginale Maia Wilson.

OpisEdytuj

Osobowość i cechy charakteruEdytuj

Bulda, podobnie jak jej mąż Cliff, jest przyjaznym trollem, który cieszy się z obecności Kristoffa, gdy ten przybywa do doliny. Jest nieco wścibska, ale także niezwykle kochająca w stosunku do swojego przybranego syna. Jest sympatyczna i rozumie ludzi oraz ich problemy.

WyglądEdytuj

Bulda wygląda tak, jak inne trolle - jest kształtem zbliżona do człowieka, jest jednak znacznie mniejsza i zbudowana ze skał. Jej strój stanowi mech oraz różowe naszyjniki z minerałów, zaś włosy to zwykła słoma przyozdobiona bielą.

HistoriaEdytuj

Bulda pojawia się, gdy król i królowa Arendelle pędzą, uratować swoją młodszą córkę Annę po uderzeniu mocami jej siostry - Elsy. Młodzi Kristoff i Sven trafili do doliny, gdzie spotykają Buldę i Cliffa, którym się spodobali. Dołączyli do wspólnego podsłuchiwania wydarzeń.

Bulda pojawia się także później, kiedy Kristoff przedstawia trollom Annę i prosi, aby jej pomogły. Ci jednak uważają, że Anna jest jego dziewczyną i przygotowują ich do ślubu. Bulda, wraz z innymi trollicami, przygotowują trollowy strój ślubny dla dziewczyny. Można powiedzieć, że odgrywa rolę wścibskiej matki.

CiekawostkiEdytuj

  • Bulda ma siedemset lat.
  • W niektórych książkach, Bulda jest błędnie nazwana jako "Hulda".
  • Jej imię jest fonetycznie podobne do słowa "boulder".

Zobacz teżEdytuj

Główni bohaterowie:
Postacie zbiorowe:
Postacie usunięte:
AndersNormPiekarze

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki