FANDOM

Elsa5

Elsa koronowana na królową Arendelle

Ceremonia koronacyjna (ang. Coronation Ceremony) — uroczystość, podczas której członek rodziny królewskiej staje się prawowitym władcą królestwa Arendelle.

PrzebiegEdytuj

Ceremonia koronacyjna odbywa się w królewskiej kaplicy i prowadzona jest przez lokalnego biskupa. W czasie uroczystości, duchowny zakłada na głowę przyszłego władcy koronę, a następnie, podczas gdy monarcha trzyma w lewej dłoni jabłko królewskie, a w prawej berło i skierowany jest w stronę ludności - święci go. Osobą koronowaną może być jedynie członek rodziny królewskiej, który ukończył 21 lat.

HistoriaEdytuj

Ceremonia koronacyjna Elsy ma miejsce na początku filmu. Biskup umieścił koronę na głowie przyszłej królowej, a następnie podał jej jabłko i berło na ozdobnej poduszce. Kiedy Elsa sięgała po nie, biskup przypomniał jej, że musi zdjąć rękawiczki. Następnie, wziąwszy insygnia, odwróciła się w stronę ludzi w ławkach, podczas gdy biskup święcił ją na królową.

W czasie ceremonii stan nerwowy Elsy spowodował aktywowanie się jej mocy i przypadkowo zaczęła zamrażać berło i jabłko. Gdy biskup skończył mowę, królowa szybko odłożyła berło i jabłko, po czym założyła rękawiczki. Odwróciła się ponownie w stronę ludzi, którzy wstali i oklaskiwali nową władczynię.

Portret przedstawiający króla Agnarra w koronie w czasie ceremonii koronacji, trzymającego berło i jabłko, znajduje się w królewskiej bibliotece.