Fandom

Kraina lodu Wiki

Dolina Żywej Skały

191stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Dolina Żywej Skały (ang. Valley of the Living Rock) — dolina zamieszkiwana przez trolle, w tym między innymi przez ich lidera - Bazaltara, jego córkę Buldę i jej męża Cliffa w filmie animowanym Kraina lodu.

Położenie i wyglądEdytuj

Dolina Żywej Skały znajduje się na obrzeżach Arendelle, daleko w lesie. Jest możliwe, że znajduje się gdzieś pomiędzy górami.

Dolina to głównie płaski teren z kilkoma warstwami skalnymi, na których zauważyć można trolle przybierające postać kamieni. W wielu miejscach zauważyć można otwory w ziemi, z których wydobywa się gorąca para.

HistoriaEdytuj

Dolina była znana Królowi i Królowej Arendelle. Oboje słyszeli o mistycznych trollach i ich mocach, dlatego też wyjechali tam celem uzdrowienia Anny zranionej przez lodową kulę Elsy. Dotarł tam także mały Kristoff, który przyglądał się wydarzeniu, a wtem napotkał Buldę.

Dolina pojawia się również, gdy to Kristoff chce uratować Annę. Trolle wzięły ją za dziewczynę chłopaka i próbowali udzielić im ślubu. Można przypuszczać, że Kristoff spędził wiele czasu w dolinie ze swoją przybraną rodziną.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest prawdopodobne, że dolina jest geologicznie aktywnym obszarem. Istnieje tu wiele geotermalnych otworów wentylacyjnych, z których wydostaje się gorąca para.
  • Dolina zawdzięcza swoją nazwę mieszkającym tu trollom, które przypominają skały.

Zobacz teżEdytuj

Miejsca z filmu Kraina lodu
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]] BibliotekaBramyDziedziniecKaplicaKomnata portretówLochySala tronowaSypialnia AnnySypialnia Elsy
Dolina Żywej SkałyLasLodowe polaLodowy Pałac ElsyLodowy WierchMiasto
Pod ciupagami. Dyskont wielobranżowy i sauna
Inne:
NasturiaWeselton

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki