Fandom

Kraina lodu Wiki

Dziedziniec

190stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Dziedziniec (ang. Courtyard) — obszar pośredni znajdujący się na terenie zamku Arendelle, znajdujący się pomiędzy główną zabudową pałacu a bramami.

WyglądEdytuj

Dziedziniec to duża otwarta przestrzeń znajdująca się pomiędzy główną zabudową zamku a bramami. Znajdują się tu dwie fontanny zaprojektowane według motywu krokusa. Na całym podwórzu zauważyć można liczne chorągwie z herbem królestwa. Po lewej stronie dziedzińca kaplica.

HistoriaEdytuj

Dziedziniec pojawia się po raz pierwszy podczas piosenki "Pierwszy raz jak sięga pamięć, gdy Elsa rozkazuje strażnikom otworzyć bramy, a Anna ochoczo przebiega po podwórzu, by w końcu wyjść poza zamek.

Na dziedziniec ucieka Elsa, gdy przypadkowo ujawnia swoje magiczne umiejętności w sali balowej podczas przyjęcia koronacyjnego. Królowa, szukając tu schronienia, zauważa swoich poddanych chcących zobaczyć nową władczynię. Jej strach spowodował, że przypadkowo i tu użyła magii i prawie zraniła Arcyksięcia von Szwądękaunta. Po tym incydencie uciekła w góry.

Niestety, podczas ucieczki, Elsa sprowadziła na królestwo wieczną zimę, przez co wszyscy mieszkańcy zebrali się na dziedzińcu. Czując się odpowiedzialna za obrót wydarzeń, Anna zdecydowała się wyruszyć w poszukiwanie siostry i mianowała Hansa tymczasowym królem.

Dziedziniec pojawia się dopiero na koniec filmu, kiedy Elsa, po opanowaniu swoich mocy, tworzy tu lodowisko, na które zaprasza wszystkich mieszkańców królestwa.

Przyjęcie urodzinowe.png

Przyjęcie urodzinowe na dziedzińcu

W krótkometrażówce Gorączka lodu, Elsa, Kristoff, Sven i Olaf organizują na dziedzińcu przyjęcie urodzinowe dla Anny. Królowa ponownie wykorzystuje swoje moce, aby przyozdobić plac i zamrozić fontanny, Kristoff zaś wiesza nad nim banner z napisem: "Sto lat, Anno". Specjalnie na tę okazję na dziedziniec wyniesiono duże stoły i krzesła dla gości, a także wielki barani róg.

Zobacz teżEdytuj

Miejsca z filmu Kraina lodu
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]] BibliotekaBramyDziedziniecKaplicaKomnata portretówLochySala tronowaSypialnia AnnySypialnia Elsy
Dolina Żywej SkałyLasLodowe polaLodowy Pałac ElsyLodowy WierchMiasto
Pod ciupagami. Dyskont wielobranżowy i sauna
Inne:
NasturiaWeselton

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki