FANDOM

Erik i Francis[1] — poboczni wrogowie pojawiający się w filmie Kraina lodu. Pracują dla Arcyksięcia von Szwądękaunta. W dubbingu oryginalnym głosu użyczyli im Woody Buck i Raymond S. Persi, w polskiej są to Krzysztof Pietrzak i Krzysztof Cybiński.

OpisEdytuj

Osobowość i cechy charakteruEdytuj

Erik i Francis to ludzie niezwykle zdeterminowani i lojalni wobec swojego pracodawcy. Jako ochroniarze za wszelką cenę bronią Szwądękaunta, a także są na każde jego rozkazy, nawet te, które związane są z zabiciem innego człowieka. Są bezlitośni i poważni, nie mają skrupułów. Nie mówią za wiele, zazwyczaj stoją u boku arcyksięcia, by ochraniać go przed wszelką krzywdą.

Są niezwykle nieufni wobec obcych.

WyglądEdytuj

Erik i Francis to dwaj mężczyźni, znacznie wyżsi od arcyksięcia. Noszą jednakowe mundury – długie, czerwone płaszcze zapinane na dwa rzędy guzików (podobne z kroju do mundurów arendellskich), proste czarne pasy, białe rękawice i wysokie buty.

Erik jest znacznie wyższy i bardziej barczysty od swojego towarzysza. Ma ciemnobrązowe włosy, bokobrody i wąsy. Ma także większy nos i bardziej pyzatą twarz. Wygląda na starszego. Momentami jego oczy wydają się brązowe, ale trudno jednoznacznie określić ich kolor.

Francis, trochę niższy i szczuplejszy, nie ma wąsów ani brody – poza bakami jest gładko ogolony. Jego włosy są trochę jaśniejsze, ale wciąż brązowe. Ma zielone oczy (można to zauważyć podczas sceny przygwożdżenia go przez Elsę lodem do ściany).

Ich strój na balu jest znacznie bardziej elegancki. Mają na sobie czarne marynarki, bordowe kamizelki z dwoma rzędami guzików, kremowe koszule i czarne muszki.

HistoriaEdytuj

Koronacja Edytuj

Francis i Erik pierwszy raz pojawiają się wraz z arcyksięciem po dotarciu do Arendelle, kierując się w kierunku bram. W czasie rozmowy z nimi, Szwądękaunt mówi, że zamierza zgłębić wszelkie tajemnice królestwa i eksploatować jego bogactwa.

Gdy królowa Elsa przypadkowo ujawnia swoje moce podczas balu z okazji koronacji, arcyksiążę uznaje ją za niebezpieczną i nakazuje swoim ludziom ją złapać. Podczas ucieczki królowa przypadkowo atakuje go i jego ochroniarzy swoją magią, jednak nie odnoszą oni obrażeń. W rezultacie Szwądękaunt nazywa ją potworem.

Poszukiwania Anny Edytuj

Elsa ucieka w góry, ale przypadkowo rzuca potężną klątwę na Arendelle, sprowadzając wieczną zimę. Księżniczka Anna udaje się na poszukiwania siostry i rządy przekazuje Hansowi. Gdy jej koń wraca bez niej, książę uważa, że księżniczka jest w niebezpieczeństwie, i prosi ochotników, by towarzyszyli mu w poszukiwaniach dziewczyny. Szwądękaunt zgłasza swoich ochroniarzy, którym potajemnie nakazuje zabić Elsę, aby położyć kres zimie.

Erik i Francis utrudniali Hansowi poszukiwania Anny. Gdy grupa poszukiwawcza zatrzymała się w sklepie Oakena, Hans zabrał ich razem ze sobą do środka, aby mieć ich w zasięgu wzroku. Po dowiedzeniu się od właściciela, gdzie udała się Anna, Erik i Francis szydzili ze słabych umiejętności przesłuchiwania Hansa, mówiąc, że Szwądękaunt zrobiłby to lepiej.[2]

Gdy grupa poszukiwawcza zatrzymała się w lesie, Hans postanowił zawrzeć umowę z ochroniarzami Szwądękaunta. Mężczyźni powiedzieli mu o swoim planie zabicia Elsy; jednakże Hans chciał pozostawić królową przy życiu, dlatego też, w zamian za powstrzymanie się od zabójstwa, zaoferował im ziemie i tytuły.[3]

Oblężenie lodowego pałacu Edytuj

Gdy żołnierze przybywają na lodowego pałacu, natykają się na strażnika Elsy, Puszka. Starają się strzelać do potwora z kusz, by go zranić, ale bezskutecznie, tym samym rozwścieczają go. W czasie walki z bestią, ochroniarzom udaje się niezauważenie przejść obok niego i wchodzą do pałacu. Tam spotykają królową, która próbuje uciec przed nimi na drugie piętro.

Ignorując rozkazy Hansa o niekrzywdzeniu Elsy, bandyci próbują zabić królową, jednak kobieta skutecznie walczy z mężczyznami. Szybko więzi Francisa ścianą z ostrymi kolcami, grożąc zabiciem, a Erika prawie spycha z balkonu w przepaść. Kiedy Elsa próbuje ich zabić, Hans interweniuje i uspokaja ją. Tymczasem przypięty do kolców strażnik próbuje zastrzelić ją kuszą. W ostatniej chwili, Hans dezorientuje go, a strzała trafia w żyrandol. Ten spada na ziemię, a królowa traci przytomność.

Po tym zdarzeniu Hans ukarał mężczyzn za próbę zabicia Elsy. Erik zaprotestował, mówiąc, że Elsa zamierzała ich zabić, na co Hans odpowiedział, że to nie jego problem. Skoro nie wywiązali się z umowy, obaj stracili szansę na zdobycie ziemi i tytułów.[4]

Odwilż Edytuj

Gdy Elsa w końcu zdejmuje klątwę z Arendelle, ochroniarzy można znów zobaczyć wraz z arcyksięciem, kiedy to zostają eskortowani z powrotem na ich statek za próbę zabicia królowej. Po zerwaniu umowy handlowej ze Szwądękauntem, on i jego bandyci wracają do Weseltonu.

CiekawostkiEdytuj

  • Jeden z nich jest uderzająco podobny do kapitana gwardii z filmu Zaplątani.
    • Dodatkowo, wąsy tego samego mężczyzny są bardzo podobne do tych u Paula von Hindenburga, polityka niemieckiego.

Przypisy Edytuj

  1. A Frozen Heart, strona 201.
  2. A Frozen Heart, strona 184.
  3. A Frozen Heart, strona 202.
  4. A Frozen Heart, strona 227.

Zobacz teżEdytuj

Główni bohaterowie:
Postacie zbiorowe:
Postacie usunięte:
AndersNormPiekarze

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki