FANDOM

Gerda — drugoplanowa bohaterka pojawiająca się w filmie Kraina lodu. Pracuje w pałacu królewskim w Arendelle.

OpisEdytuj

WyglądEdytuj

Gerda to szczupła, nieco stara kobieta. Ma jasną karnację, podłużną twarz i siwe włosy, które ukryte są pod czepkiem. Zakłada na siebie zielony strój, podobnie jak inni służący na dworze królewskim.

Kraina loduEdytuj

Po tym, jak król Agnarr oświadczył, że zamek musi zostać odcięty od świata zewnętrznego, aby chronić Elsę, Gerda pomogła spełnić jego rozkaz, zamykając okna.

Trzynaście lat później zamek został otwarty z okazji koronacji Elsy. Rano w dniu koronacji, Gerda pomagała w noszeniu tac z żywnością, kiedy Anna z entuzjazmem wybiegła ze swojego pokoju i z radości zatańczyła z nią. Choć zaskoczona, kobieta uśmiechnęła się do księżniczki, która pobiegła dalej korytarzem.

Gdy Kristoff przyniósł Annę z powrotem do Arendelle, Gerda, Kaj i inna służąca postanowili przywitać księżniczkę. Gdy okazało się, że dziewczyna zamarza, trójka zabrała ją do środka pałacu. Ona i Kaj zaprowadzili ją do biblioteki, gdzie przebywali Hans, Arcyksiążę von Szwądękaunt oraz dygnitarze. Kiedy Anna zażądała, by książę pocałował ją, Gerda opuściła pokój razem z pozostałymi, by dać parze trochę prywatności.

CiekawostkiEdytuj

  • Prawdopodobnie jest ona jednym z ważniejszych podwładnych.
  • Gerda została nazwana po głównej bohaterce "Królowej Śniegu" Hansa Christiana Andersena, na której Kraina lodu jest luźno oparta.
  • Po tym, jak Olaf wprowadził się do zamku, Gerda czytała mu książki.

Zobacz teżEdytuj

Główni bohaterowie:
Postacie zbiorowe:
Postacie usunięte:
AndersNormPiekarze

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki