FANDOM

Handlarze lodu (ang. Ice Harvesters) — poboczni bohaterowie pojawiający się w filmie Kraina lodu. Pracują na lodowych polach.

OpisEdytuj

Osobowość i cechy charakteruEdytuj

Handlarze lodu to ciężko pracujący mężczyźni. Całe dnie spędzają na zdobywaniu brył lodu z lodowych pól. Według Kristoffa, sprzedają oni lód na życie. Jednak w czasie pracy znajdują czas na rozrywkę, np. na wspólne śpiewanie.

WyglądEdytuj

Handlarze lodu różnią się pomiędzy sobą budową ciała, rysami twarzy i kolorem włosów, jednak zakładają na siebie jednolity strój. Ich ubiór stanowią głównie futrzane i skórzane wytwory. Mają ciemnoszary sweter i spodnie. Na to zakładają czarną kamizelkę i wzorzysty bordowy pas. W związku z tym, że żyją w górach zakładają na ręce czarnawe rękawice. Ich buty zakończone są spiczasto.

HistoriaEdytuj

Handlarze lodu pojawiają się jedynie na początku filmu Kraina lodu. To oni śpiewali piosenkę otwierającą film - "Serca lód", w której dosłownie wyrazili pragnienie lodu i nawiązali do uprawnień Elsy. Mężczyznom towarzyszył wówczas młody Kristoff i jego renifer Sven.

Będąc sierotą, Kristoff spędzał dużo czasu na lodowych polach, obserwowaniu handlarzy lodu i pomaganiu im, przez co sam wyrósł na jednego z nich.

Zobacz teżEdytuj

Główni bohaterowie:
Grupy postaci:
Postacie usunięte:
AndersNormPiekarze