FANDOM

Królowa Iduna[1] — trzecioplanowa postać filmu animowanego Kraina lodu. Była matką Elsy i Anny oraz żoną króla Agnarra.

OpisEdytuj

Osobowość i cechy charakteruEdytuj

O Idunie nie jest wiele wiadomo, ale widać, iż była spokojną kobietą. Była miłą i kochającą osobą. Za wszelką cenę chciała uratować młodszą córkę i, jak najbardziej potrafiła, także wspierać starszą w dążeniu do ukrywania mocy.

WyglądEdytuj

Iduna była wielce piękną kobietą. Posiadała ciemnobrązowe włosy i blado niebieskie oczy. Miała bladą cerę z bardzo lekkimi piegami. Była stosunkowo wysoka i miała szczupłą sylwetkę. Jej starsza córka, Elsa urodziła się uderzająco do niej podobna, aczkolwiek o innym kolorze włosów. Fryzurę spinała w kok z warkoczy, a nad nim nosiła koronę.

Królowa nosiła ubrania w barwach błękitu. Miała ciemnoniebieską sukienkę, pod którą ubierała niebieską koszulę. Na wszystko zakładała długą czarną narzutę w purpurowe wzory.

HistoriaEdytuj

Iduna pojawia się, gdy jej przerażona starsza córka wzywa rodziców na pomoc siostrze, którą przypadkiem uderzyła lodową kulą podczas zabawy. Wraz z mężem postanowiła udać się do trolli, by uleczyć Annę, a także z obawy o narastających mocach Elsy.

KrólKrólowaCórkiTrolle2

Królowa z rodziną u trolli

Na koniach, para królewska z dziećmi podążyła aż do Doliny Żywej Skały. Tam, król trolli - Bazaltar oznajmia, że może wyleczyć Annę usuwając jej wspomnienia o lodowych mocach jej starszej siostry. Król i królowa, dowiadując się, jak niebezpieczne mogą być moce Elsy, postanowili, że za wszelką cenę trzeba ją chronić. Dlatego też odizolowali ją od wszystkich, nawet od Anny, by pomagać jej w kontrolowaniu magii.

Po paru latach dorastania Elsy w izolacji, spotykającej się tylko z rodzicami, Agnarr i Iduna musieli udać się w dwutygodniową morską wyprawę. Niestety napotkali po drodze sztorm, podczas którego zginęli. Na ich pogrzebie pojawia się tylko jedna z córek, Anna. Elsa, przeżywając ich śmierć, straciła kontrolę nad magią i nie mogła stawić się na cmentarzu.

CiekawostkiEdytuj

  • Na jednym ze szkiców koncepcyjnych przedstawionych w książce The Art of Frozen, królowa ma jaśniejsze włosy niż król, a w filmie jest to przedstawione odwrotnie.
  • Jej imię, podobnie jak Agnarra, nie pada w filmie ani nie pojawia się w napisach końcowych. Można je jednak odczytać ze staronordyckich run na nagrobku podczas jej pogrzebu - "Iðunn".
  • Jest bardzo prawdopodobne, że gdyby córka królowej, Elsa, nie miała mocy, posiadałaby ten sam kolor włosów co matka.
  • W filmie królowa wypowiada tylko jedną kwestię: Jest lodowata (ang. She's ice cold). W oryginale głos podkłada jej Jennifer Lee - jedna z reżyserów filmu.
  • W serialu Dawno, dawno temu imię królowej to Gerda. Ponadto, królowa miała tam dwie starsze siostry. Do czasów trwania akcji serialu przeżyła tylko najstarsza - Ingrid, znana jako Królowa Śniegu.

Przypisy Edytuj

  1. Anna & Elsa's Childhood Times, strona 4.

Zobacz teżEdytuj

Główni bohaterowie:
Postacie zbiorowe:
Postacie usunięte:
AndersNormPiekarze

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki