FANDOM

Król

Portret przedstawiający króla Agnarra w koronie, trzymającego berło i jabłko królewskie

Insygnia królewskie — oznaki władzy, godności i stanu królewskiego władców Arendelle, używane podczas ceremonii koronacyjnych.

WyglądEdytuj

Insygnia królewskie są wykonane ze złota i przyozdobione niebieskimi diamentami (wyjątek stanowi męska korona, która pozbawiona jest diamentowych szczegółów). Wszystkie są wzorowane na krokusach - kwiatach charakterystycznych dla królestwa Arendelle, które zauważyć można także w herbie.

WykorzystanieEdytuj

Insygnia królewskie od długiego czasu odgrywają ważną rolę podczas koronacji nowego władcy. W czasie ceremonii biskup zakłada na głowę króla bądź królowej koronę, po czym daje mu/jej berło i jabłko. Władca, odwrócony w stronę ludu, dzierży przedmioty, podczas gdy biskup święci go.

Podczas gdy jabłko i berło biorą udział jedynie w czasie ceremonii koronacji, korona znajduje się na głowie władcy przez cały okres sprawowania przez niego władzy.

Insygnia królewskieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Podczas koronacji Elsy, przyszła królowa była zobowiązana zdjąć rękawiczki przed chwyceniem berła i jabłka, aby okazać szacunek i w pełni pokazać, że jest gotowa do przyjęcia obowiązków władcy.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki