FANDOM

Irlandzki dygnitarz (ang. Irish Dignitary) — drugoplanowy bohater pojawiający się w filmie Kraina lodu. Jest jednym z czterech dostojników odwiedzających Arendelle z okazji koronacji Elsy.

OpisEdytuj

WyglądEdytuj

Irlandzki dygnitarz jest dość grubym mężczyzną z rudymi włosami i wąsami tego samego koloru. Jego budowa sprawia wrażenie, że nie ma on szyi, a głowa łączy się bezpośrednio z tułowiem. Jako jedna z najważniejszych postaci swojego państwa, nosi on bogato strojone ubranie, składające się z niebieskiej marynarki zdobionej złotymi elementami, np. rękawy czy naramienniki, przeplatanej niebieską szarfą. Zakłada białe rękawiczki.

HistoriaEdytuj

Irlandzki dygnitarz jest wysokiej rangi osobistością, która odwiedza Arendelle, aby uczestniczyć w uroczystości koronacyjnej Elsy, działając jako przedstawiciel Irlandii. W czasie nieobecności Anny, pomaga on Hansowi w sprawowaniu władzy w królestwie, razem z trzema innymi dostojnikami i Arcyksięciem von Szwądękauntem. Mężczyzna początkowo był nieświadomy prawdziwej natury księcia, więc chętnie pomagał mu w jego planie.

Później dostojnicy wyszli na balkon zamku, aby zobaczyć konfrontację Anny, Kristoffa i Elsy z Hansem. Stamtąd byli w stanie ujrzeć poświęcenie Anny i razem z pozostałymi opłakiwali śmierć księżniczki. Później, podczas rozmrażania Arendelle, irlandzki dygnitarz cieszył się z przywrócenia lata, a po klęsce Hansa śmiał się z niego.

Zobacz teżEdytuj

Główni bohaterowie:
Grupy postaci:
Postacie usunięte:
AndersNormPiekarze