FANDOM

Kjekk[1] — koń fiordzki należący do Anny, pojawiający się jako jedna z pobocznych postaci w filmie animowanym Kraina lodu.

WyglądEdytuj

Jest on koniem fiordzkim maści białej, natomiast kończyny ma czarne. Posiada charakterystyczną dla fiordów stojącą biało-czarną grzywę i ogon tej samej barwy. Pysk i chrapy są ciemne, zaś oczy brązowe.

Jego rząd jest czarny, podobnie jak strzemiona, a ozdobny czaprak jest barwy fioletowej, z symbolem złotego krokusa.

Kraina loduEdytuj

Gdy królowa Elsa przypadkowo ujawniła swoje moce podczas balu z okazji koronacji, nazywana została potworem i uciekła na Lodowy Wierch. Anna postanowiła odnaleźć swoją siostrę i kazała sprowadził swojego konia. Hans próbował ją powstrzymać, mówiąc jej, że to zbyt niebezpieczne. Starał się iść z nią, ale dziewczyna postanowiła mianować go swoim tymczasowym zastępcą podczas jej nieobecności. Książę zapytał ją, czy może zaufać Elsie, ale zapewniła go, że siostra jej nie skrzywdzi. Anna wsiadła na konia i udała się w kierunku gór.

Podczas poszukiwań Elsy, Anna wołała siostrę, mówiąc jej, że to wszystko jej wina. Niemniej jednak próbowała się usprawiedliwić, mówiąc, że wszystko byłoby w porządku, gdyby ta jej o wszystkim powiedziała, i żartobliwie nazwała ją "zołzą". Nagle koń słyszy wycie wilków i zaczyna się bać. Gdy gałąź łamie się pod ciężarem śniegu tuż przed zwierzęciem, zrzuca z grzbietu Annę w zaspę, po czym ucieka.

Następnego dnia koń wraca do Arendelle, wciąż przerażony i spanikowany. Hansowi udało się go uspokoić, ale obywatele zaczęli martwić się o Annę. Hans spojrzał na Lodowy Wierch i zdecydował się wyruszyć na jej poszukiwania. Zapowiedział, że Anna ma kłopoty i poprosił o ochotników, którzy mogliby mu towarzyszyć.

CiekawostkiEdytuj

  • Imię konia nie pada w filmie ani nie pojawia się w napisach końcowych. Zostaje jednak wspomniane w książce A Frozen Heart.
  • Gdy Kjekk był młody, był mistrzem w uciekaniu. Po dwudziestej ucieczce konia, Anna nauczyła się robić węzeł, aby powstrzymać go przed dalszymi ucieczkami.[2]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 A Frozen Heart, strona 17.
  2. A Frozen Heart, strona 152.

Zobacz teżEdytuj

Główni bohaterowie:
Postacie zbiorowe:
Postacie usunięte:
AndersNormPiekarze

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki