FANDOM

Lodowy Wierch (ang. North Mountain) — ogromna góra zlokalizowana w królestwie Arendelle, znajdująca się na północ od miasta.

Położenie i wyglądEdytuj

Lodowy Wierch to najwyższa góra w królestwie Arendelle, zlokalizowana na północ od miasta. Przy niej stoi lodowy pałac stworzony przez Elsę, sięgający do samego szczytu.

HistoriaEdytuj

Kiedy magiczne uprawnienia Elsy zostały ujawnione, królowa, obawiając się, że może krzywdzić ludzi, postanowiła uciec, nieświadomie sprowadzając na całe królestwo wieczną zimę. Udała się w góry, a dokładnie na Lodowy Wierch, gdzie podczas piosenki "Mam tę moc" stworzyła lodowy pałac, w którym postanowiła zamieszkać, z dala on innych.

Jednak jej dobrowolne wygnanie przerwała jej siostra, Anna, która była zdeterminowana, aby ją odnaleźć i sprowadzić z powrotem do Arendelle, wraz z pomocą Kristoffa, jego renifera Svena i bałwanka Olafa. Próba ta zakończyła się niepowodzeniem i zostali wyrzuceni z pałacu przez Puszka.

Kiedy Anna nie wróciła, Hans zebrał królewskich strażników i ochroniarzy Szwądękaunta i udał się na jej poszukiwania. Bez wiedzy Hansa, ludzie arcyksięcia towarzyszy mu w podróży na Lodowy Wierch, aby zabić Elsę i zakończyć wieczną zimę. Elsa walczyła, ale ostatecznie została schwytana i zabrana do Arendelle, gdzie został uwięziona w lochach zamku.

Lodowy Wierch pojawia się ponownie pod koniec krótkometrażówki Gorączka lodu, kiedy Kristoff, Sven i Olaf udają się na górę do lodowego pałacu, aby zamieszkały w nim małe bałwanki.

Ciekawe miejscaEdytuj

  • Lodowy Pałac Elsy to piękna konstrukcja zbudowana przez Elsę za pomocą jej magicznych umiejętności w czasie śpiewania piosenki "Mam tę moc", po jej ucieczce z Arendelle. Pałac został lekko rozbity i popękany, podobnie jak most do niego prowadzący, w wyniku ataku wojsk Hansa.

Zobacz teżEdytuj

Miejsca z filmu Kraina lodu
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]] BibliotekaBramyDziedziniecKaplicaKomnata portretówLochySala tronowaSypialnia AnnySypialnia Elsy
Dolina Żywej SkałyLasLodowe polaLodowy Pałac ElsyLodowy WierchMiasto
Pod ciupagami. Dyskont wielobranżowy i sauna
Inne:
NasturiaWeselton

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki