FANDOM

Miasto (ang. Village) — niewielkie miasteczko, w którym żyją mieszkańcy Arendelle.

Położenie i wyglądEdytuj

Jest to miasto portowe, zlokalizowane nad morzem, położone w Norwegii. Takie położenie przyczyniło się do tego, że królestwo Arendelle rozwinęło na wysoką skalę handel zagraniczny. Miasto znajduje się bezpośrednio poza bramami do zamku królewskiego, połączonego mostem ze stałym lądem.

Miasteczko ma rynek główny zlokalizowany blisko morza, od którego odchodzi most do zamku. Posiada także wiele doków, portów i przystani dla statków. Większość mieszkańców żyje w kamienicach położonych blisko rynku.

HistoriaEdytuj

Miasteczko pojawia się po raz pierwszy w dniu koronacji Elsy. Zostało ono odcięte od zamku na trzynaście długich lat. Wszyscy mieszkańcy byli zadowoleni perspektywą otwarcia bram nawet na jeden dzień, a przez trzy lata, żyjąc bez monarchy pragnęli ujrzeć, jak Elsa zasiada na tron. Na tę okazję miasto zostało udekorowane.

Niestety, kiedy magiczne uprawnienia Elsy zostały ujawnione, królowa, obawiając się, że może krzywdzić ludzi, postanowiła uciec, nieświadomie sprowadzając na całe królestwo wieczną zimę. W obliczu trudnych warunków pogodowych, mieszkańcy wrócili do swoich domów. W czasie kryzysu, Hans pozostał w kontakcie z obywatelami, dawał im ciepłe płaszcze i napoje, a także oferował schronienie w dużym zamku.

Miasto pojawia się ponownie pod koniec filmu, gdy Kristoff sprowadził Annę do zamku. Po tym, jak Elsa nauczyła się kontrolować swoją moc, przywróciła lato, rozmrażając miasteczko i resztę królestwa. Później, na rynku miasta, Anna pokazała Kristoffowi jego nowe sanie.

W krótkometrażówce Gorączka lodu, Elsa towarzyszy Annie w podróży przez miasto za sznurkiem, zbierając urodzinowe prezenty dla księżniczki.

Ciekawe miejscaEdytuj

  • Zamek w Arendelle to miejsce, w którym żyje rodzina królewska.
  • Most to struktura łącząca miasto z bramami zamku.
  • Doki stanowią port miasta, gdzie dygnitarze, którzy przybyli na koronację Elsy, zacumowali swoje statki. Z miejsca na dokach witał ich dokmistrz.

Zobacz teżEdytuj

Miejsca z filmu Kraina lodu
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]] BibliotekaBramyDziedziniecKaplicaKomnata portretówLochySala tronowaSypialnia AnnySypialnia Elsy
Dolina Żywej SkałyLasLodowe polaLodowy Pałac ElsyLodowy WierchMiasto
Pod ciupagami. Dyskont wielobranżowy i sauna
Inne:
NasturiaWeselton

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki