Fandom

Kraina lodu Wiki

Miecz Hansa

191stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Miecz Hansa.jpg

Miecz Hansa

Miecz Hansa (ang. Hans' sword) — główna broń Hansa w filmie animowanym Kraina lodu.

WyglądEdytuj

Miecz Hansa został wykonany najprawdopodobniej ze stali i złota - głownia jest stalowa i ostro zakończona, natomiast rękojeść jest w większości ze złota. Jelec miecza z dwóch stron jest zakręcony do dołu, a taszka jest w kształcie rombu. Trzon rękojeści jest czarny i wygląda tak, jakby był owinięty złotym paskiem, a na jego początku i końcu znajduje się czerwona obwódka. Zakończenie rękojeści, czyli głowica, jest także złota.

HistoriaEdytuj

Hans używał miecz, aby bronić się przed Puszkiem, gdy on i królewska gwardia zaatakowała Lodowy Pałac Elsy, aby uratować Annę. Z pomocą ostrza, książę Nasturii skutecznie odciął nogę śnieżnego potwora, powodując jego upadek w przepaść.

Zniszczony miecz Hansa.png

Miecz ulega zniszczeniu przy kontakcie z zamarzniętą ręką Anny

Później, po tym, jak Hans ujawnił swoją mroczną naturę i plany dotyczące objęcia władzy w Arendelle, próbował zamordować Elsę mieczem, gdy ta, bezbronna, opłakiwała rzekomą śmierć swojej siostry. Kiedy książę próbuje zadać ostateczny cios, Anna zauważa królową i rzuca się jej na pomoc, porzucając własne szanse na przeżycie. Księżniczka zamarza, osłaniając Elsę swoim ciałem, a miecz uderzony w lodowy posąg rozpada się na wiele kawałków.

CiekawostkiEdytuj

  • Miecz zostaje zniszczony, kiedy Hans uderza w zamarzającą Annę, ponieważ zamrażający czar Elsy przy styku palców Anny i miecza przeniósł się na niego, zamrażając go, a w wyniku uderzenia cienkiego lodu i twardego rozbił się.
  • W książkowej adaptacji filmu Hans nie ma miecza, ale sztylet.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki