Fandom

Kraina lodu Wiki

Nasturia

191stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Nasturia (ang. The Southern Isles) — nazwa królestwa na wyspach południowych w filmie animowanym Kraina lodu. Jest domem księcia Hansa i jego dwunastu braci.

PołożenieEdytuj

W związku z tym, że lokacje w Krainie lodu są oparte na norweskich widokach możliwe jest, że Nasturia leży gdzieś w południowej Norwegii, bądź ewentualnie w Szwecji lub Danii, wokół której jest najwięcej wysp.

Dodatkowo, jako że Hans wywodzi się od duńskiego autora Hansa Christiana Andersena (który był autorem "Królowej Śniegu"), istnieje duże prawdopodobieństwo, że Nasturia znajduje się właśnie na terenie dzisiejszej Danii. Ponadto wskazuje na to położenie Norwegii (Arendelle) i Danii (Nasturia; na południe od Norwegii) w rzeczywistości.

W krótkometrażówce Gorączka lodu okazuje się, że Nasturia leży na południe od Arendelle.

UstrójEdytuj

W królestwie panuje monarchia, a władcą jest Król Nasturii. Panuje dynastia Westerguard.

Rodzina królewskaEdytuj

Król i Królowa Nasturii mają trzynastu synów, z których Hans jest najmłodszy. Władcy najprawdopodobniej faworyzowali najstarszych synów. To mogło pozostawić w Hansie uczucie przyćmienia, co ostatecznie doprowadza do manipulacji Anną w celu przejęcia władzy w królestwie Arendelle. Miał nadzieję, że jako król nie będzie już w cieniu swoich starszych braci.

HistoriaEdytuj

Nasturia nie pojawia się bezpośrednio w filmie Kraina lodu, zostaje jednak wspomniana jako rodzinne królestwo Hansa.

Mapa Wysp Południowych pojawia się w krótkometrażówce Gorączka lodu. Gdy Elsa kicha w wielki róg, aby uczcić urodziny Anny, tworzy gigantyczną śnieżkę, która trafia z Arendelle aż do Nasturii, gdzie uderza w Hansa i wrzuca go do taczki pełnej końskiego łajna, co powoduje, że konie w stajni śmieją się z jego nieszczęścia.

Ciekawostki Edytuj

  • Nasturia to prawdopodobnie Dania. Wskazuje na to określenie "Południowe wyspy" względem Arendelle. Królestwo Danii leży na 443 wyspach, do tego biorąc pod uwagę wspólną historię obu krajów, ciężko uznać to za przypadek.

Zobacz teżEdytuj

Miejsca z filmu Kraina lodu
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]] BibliotekaBramyDziedziniecKaplicaKomnata portretówLochySala tronowaSypialnia AnnySypialnia Elsy
Dolina Żywej SkałyLasLodowe polaLodowy Pałac ElsyLodowy WierchMiasto
Pod ciupagami. Dyskont wielobranżowy i sauna
Inne:
NasturiaWeselton

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Nasturia

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki