FANDOM

Oaken Tułacz — poboczna postać filmu animowanego Kraina lodu. Głosu w polskiej wersji użyczył mu Jacek Król, w oryginale zaś wyraża go Chris Williams.

OpisEdytuj

Oficjalna biografiaEdytuj

Oaken jest właścicielem "Pod ciupagami. Dyskont wielobranżowy i sauna". Po niespodziewanym ataku zimy wywołanym mocami Elsy została mu duża nadwyżka letnich artykułów. Łowcy promocji, strzeżcie się! Oaken jest z natury dobry i pomocny, ale jeśli się zdenerwuje, nie zawaha się wyrzucić klienta ze swojej siedziby.

—Oficjalna strona filmu

Osobowość i cechy charakteruEdytuj

Niezbyt wiele wiadomo na temat osobowości Oakena. Jest z natury dobry i pomocny, a także miło i ciepło wita nowych klientów w swoim sklepie. Zazwyczaj stara się być dla nich jak najlepszy. Mimo to łatwo można go zdenerwować, np. poprzez obrażanie. Wtedy nie zawaha się wyrzucić takiego klienta, nawet na oczach innych.

WyglądEdytuj

Oaken ma jasną karnację, nos i policzki są jednak czerwone. Jego włosy są koloru blondu, posiada także bokobrody tworzące wąsy tej samej barwy. Oczy są jasnoniebieskie. Jest otyły, przez co wygląda na jeszcze milszego.

Oaken jest ubrany w zielonkawy sweter z odcieniami różu, jasnego i ciemnego niebieskiego. Zakłada na to wzorzyste szelki w kolorze brązu i jasnego, i ciemnego. Jego ubiór dopełnia urocza czapka w kolorach swetra.

HistoriaEdytuj

Wieczna zima Edytuj

Po ucieczce konia Anny w zimnym lesie, dziewczyna wpada na sklep Oakena Pod ciupagami. Dyskont wielobranżowy i sauna, decydując się na wstąpienie tam. W środku, Oaken bardzo ciepło ją przywitał i zaoferował przedmioty w "letniej promocji", które jednak nie sprzedają się zbyt dobrze ze względu na nagłą zimę. Kiedy Anna prosi o zimowy ekwipunek, mężczyzna pokazuje jej dział zimowy, ubogi we wszelkiego rodzaju najpotrzebniejsze rzeczy. Lekko rozczarowana Anna decyduje się kupić zimowe buty oraz kożuszek i dopytuje się Oakena, czy może jakaś inna kobieta tędy nie przechodziła. Kiedy Oaken odpowiada, że widział tylko ją, Kristoff wchodzi do sklepu cały ośnieżony.

KristoffAnnaOaken

Oaken z Anną i Kristoffem

Sprzedawca wita chłopaka tą samą promocją, co Annę, ale ten wybiera rzeczy z oferty zimowej i dodatkowo planuje wziąć marchewki dla Svena, po powrocie z gór. Gdy Anna uświadamia sobie, że tam może ukrywać się Elsa, Oaken proponuje wysoką stawkę za przedmioty Kristoffa, w porównaniu do jego niskiego budżetu. Kristoff, próbując negocjować cenę, nazywa Oakena nieprzyjemnie, jak dla mężczyzny. Obrażony Oaken dosłownie wyrzuca chłopaka ze sklepu.

Po tym zajściu, mężczyzna wraca do Anny z życzliwszym podejściem, a ta postanawia zakupić jej rzeczy, ale także i Kristoffa, aby zgodził się jej pomóc.

Urodziny Anny Edytuj

Oaken Frozen Fever

Oaken oferuje Elsie lekarstwo własnej roboty

Oaken pojawił się na krótko w krótkometrażówce Gorączka lodu, która ma miejsce po wydarzeniach z filmu. Okazuje się, że mężczyzna prowadzi także przenośny sklep w obrębie miasta. Gdy przeziębiona Elsa przychodzi do jego sklepiku, towarzysząc Annie w urodzinowym zbieraniu przedmiotów, Oaken korzysta właśnie ze swojej sauny i oferuje jej lekarstwo swojej własnej roboty. Królowa jednak odmawia, ale Anna bierze je za nią.

CiekawostkiEdytuj

  • W filmie można zauważyć, że Oaken jest jedyną osobą w Arendelle, która mówi z akcentem.

Zobacz teżEdytuj

Główni bohaterowie:
Postacie zbiorowe:
Postacie usunięte:
AndersNormPiekarze

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki