FANDOM

Puszek (ang. Marshmallow) — drugoplanowa postać filmu animowanego Kraina lodu.

OpisEdytuj

Puszek to olbrzymi lodowy bałwan zrodzony w wyniku działania magicznej mocy Elsy. Pełni funkcję bezrozumnego ochroniarza i jego zadaniem jest utrzymanie intruzów z dala od zamku. Biała bestia nie mówi zbyt wiele, ale potrafi nieźle przyłożyć.

—Oficjalna strona filmu

Osobowość i cechy charakteruEdytuj

Puszek jest bardzo agresywny i terytorialny w stosunku do intruzów i innych, którzy starają się wejść do lodowego zamku, z wyjątkiem Elsy, która go stworzyła i której jest "ochroniarzem". Nie jest on zbyt inteligentny i polega jedynie na sile, co można zauważyć, gdy łatwo został przechytrzony przez Annę. Jest nieco porywczy - wpadł w szał i ścigał Annę i Kristoffa, ponieważ księżniczka uderzyła go śnieżką.

WyglądEdytuj

Puszek jest gigantycznym, muskularnym bałwanem, a wręcz bestią. Jego oczy emitują niebieskie światło. Kiedy się zdenerwuje, wytwarza lodowe pazury i kły, a także zbroję, której rolę pełni lód.

HistoriaEdytuj

Stworzenie Edytuj

Kiedy Anna w końcu spotyka się z Elsą w jej lodowym pałacu, dziewczyny są bardzo szczęśliwe z tego powodu, zwłaszcza, gdy pojawia się Olaf. Jednak królowa przypomina sobie zajście sprzed kilkunastu lat, kiedy to przypadkowo skrzywdziła swoją siostrę, i ponownie zamyka się w sobie. Po tym jak przypadkowo przebija serce Anny lodową drzazgą, tworzy gigantycznego lodowego potwora, by ten wyrzucił ją, Kristoffa i Olafa z pałacu.

Anna jest wściekła na Puszka za wyrzucenie jej z pałacu i rzucenie pupą Olafa. Rozzłoszczona dziewczyna rzuca w niego śnieżką, przez co bałwan wpada w szał i zaczyna gonić ją, Kristoffa i Olafa po lesie. Dziewczynie udaje się chwilowo oszołomić potwora, uderzając go drzewem, i dociera do krawędzi urwiska. Tam razem z Kristoffem postanawiają zejść na dół po linie, ale Puszek dogania ich i wciąga z powrotem na górę. Dzięki szybkiej interwencji, Anna przecina linę nożem i spadają na dół, lądując na miękkim śniegu, a potwór rezygnuje z dalszej gonitwy.

Oblężenie lodowego pałacu Edytuj

Po tym incydencie Puszek wraca do Elsy i zatrzymuje się przed pałacem, udając lodową zaspę. Kiedy Hans i jego armia przybywają, szukając Anny i polując na Elsę, natrafiają na niego. Żołnierze natychmiast atakują bestię. Puszkowi udaje się odeprzeć ich atak, lecz książę Nasturii przecina jego nogę mieczem, przez co potwór traci równowagę i zaczyna spadać w przepaść. Próbuje złapać Hansa, by ten spadł razem z nim, lecz księciu udaje się odeprzeć go, przez co jedynie Puszek ląduje w wąwozie, pozornie ginąc.

Powrót do pałacu Edytuj

Puszek wydostaje się z przepaści i wraca do lodowego pałacu wyczarowanego przez Elsę. Znajduje tam jej koronę, którą wkłada na swoją głowę. Scena ta została przedstawiona na końcu filmu, po napisach końcowych.

Puszek i bałwanki

Puszek jest świadkiem, jak bałwanki wpraszają się do jego domu

Puszek pojawia się na końcu krótkometrażówki Gorączka lodu, gdzie okazuje się, że nadal zamieszkuje lodowy pałac stworzony przez Elsę w filmie. Podczas planowania urodzin Anny, Elsa łapie przeziębienie, a przy każdym kichaniu tworzy kilka małych bałwanków. Pod koniec dnia jest ich ogromna ilość. Chcąc się ich pozbyć z miasta, Kristoff, Sven i Olaf zabierają je do lodowego pałacu, do Puszka, gdzie radzą potworowi zignorować te małe stworzenia i po prostu zaakceptować ich obecność: już na początku malce denerwują śnieżnego stwora.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego imię, w dosłownym tłumaczeniu z oryginału, oznacza piankę do pieczenia na ognisku.
  • Gdy się zdenerwuje, wytwarza lodowe kolce na całym ciele.
  • Puszek nie mówi zbyt wiele:
  • Ma możliwość dolepienia sobie odczepionych kończyn.

Zobacz teżEdytuj

Główni bohaterowie:
Grupy postaci:
Postacie usunięte:
AndersNormPiekarze