FANDOM

Sanie.png

Sanie Kristoffa załadowane bryłami lodu

Sanie Kristoffa (ang. Kristoff's sled) — główny środek transportu Kristoffa w filmie animowanym Kraina lodu.

WyglądEdytuj

Sanie Kristoffa to duże, z wyglądu stare sanie z dużym tyłem i ławką pośrodku, na której zmieszczą się bez problemu dwie osoby. Z przodu pojazdu widnieje dziwny znak informujący prawdopodobnie o zawodzie właściciela. Za bagaż znajdujący się na tyle sań często służą prywatne rzeczy Kristoffa, np. jego lutnia, marchewki, koce czy liny, ale także bardzo często bloki lodu, którymi handluje.

Znak na saniach.png

Znak na saniach

Sanie ciągnięte są przez renifera Svena, który jest zaprzężony do pojazdu za pomocą dwóch drewnianych kijów i wzorzystej czerwonej uprzęży noszonej wokół ciała.

Nowe sanie, które Anna dała Kristoffowi na końcu filmu mają więcej akcesoriów, więcej miejsca na lód i uchwyt na kubek. Są w kolorze niebieskim i również posiadają dziwny znak na przodzie.

HistoriaEdytuj

Na swoich saniach Kristoff przywiózł bryły lodu do miasta, by sprzedać je na rynku. Po tym, jak Elsa rzuciła klątwę na Arendelle, niezadowolony chłopak zatrzymał się w sklepie Oakena, by zrobić zakupy na nagłą zimę. Podczas rozmowy z właścicielem powiedział, że handluje lodem, po czym wskazał przez okno na swoje sanie załadowane bryłami lodu, zaznaczając, że nikt nie będzie chciał kupić lodu w aktualną pogodę. Potrzebując pomocy w poszukiwaniu siostry, Anna zapłaciła Kristoffowi i razem - na saniach - udali się w kierunku Lodowego Wierchu.

Sven sanie.png

Nowe sanie

Podczas podróży przyjaciele byli ścigani przez grupę wygłodniałych wilków. Niestety, zarówno sanie, jak i wszystkie rzeczy w nich się znajdujące, ostatecznie zostały utracone podczas pościgu, kiedy grupa została zmuszona do opuszczenia pojazdu po napotkaniu przepaści.

Anna obiecała Kristoffowi odkupienie wszystkich przedmiotów i dotrzymała słowa, dając mu nowe sanie, kiedy Elsa zdobyła kontrolę nad swoimi mocami i przywróciła lato; twierdziła, że ​​to "najnowszy model".

CiekawostkiEdytuj

Sanie art.jpg

Ilustracja przedstawiająca sanie

  • Kristoff karci Annę na zabrudzenie sań nogami, twierdząc, że położył "świeży lakier".
  • Kiedy sanie zostały zniszczone, Kristoff powiedział, że do ich spłaty zostały mu tylko dwie raty.
  • Nowe sanki, które Anna daje Kristoffowi na końcu filmu wydają się mieć więcej akcesoriów, mają więcej miejsca na lód i uchwyt na kubek.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki