Fandom

Kraina lodu Wiki

Sitron

191stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij

Sitron — jedna z pobocznych postaci w filmie animowanym Kraina lodu.

Sitron jest koniem fiordzkim pochodzącym z Norwegii, gdzie ma miejsce akcja filmu. Należy do księcia Hansa i towarzyszy mu w podróży do Arendelle, na koronację Elsy.

WyglądEdytuj

Sitron jest koniem fiordzkim. Jest maści bułanej, kończyny ma ciemne. Posiada charakterystyczną dla fiordów stojącą biało-czarną grzywę i ogon tej samej barwy. Pysk i chrapy są ciemne, zaś oczy brązowe.

Jego rząd jest czarny, strzemiona srebrne, a ozdobny czaprak - bordowy ze złotymi wykończeniami. Ogłowie nie posiada wędzidła. Sitron nie jest podkuty.

Kraina loduEdytuj

Sitron pierwszy raz pojawia się, gdy Anna wpada na niego w dokach Arendelle po śpiewaniu piosenki "Pierwszy raz jak sięga pamięć". Po zderzeniu z nim, Anna wpada do łodzi, ale Hans i Sitron zatrzymują ją przed upadkiem do wody. Hans zsiada z konia, pomaga dziewczynie i przedstawia się. Słysząc, że Anna jest księżniczką, Hans i Sitron kłaniają się jej, przewracając łódź. Sitron zauważa to i przywraca łódź z powrotem do pozycji początkowej, przez co Hans i Anna padają sobie przypadkowo w ramiona. Po niezręcznej sytuacji Anna żegna się z poznanymi i udaje się na ceremonię koronacji, słysząc dzwony kościelne.

Hans i Sitron.png

Sitron z Hansem

Później, w celu znalezienia Elsy, Hans dosiadał Sitrona, kierując wojskami maszerującymi na lodowy pałac. Koń towarzyszy także swemu panu w powrocie do Arendelle.

Nie wiadomo, co stało się z Sitronem, kiedy Hans został aresztowany i odesłany do rodzinnego królestwa. Prawdopodobnie także wrócił do Nasturii.

CiekawostkiEdytuj

  • Imię konia nie pada w filmie ani nie pojawia się w napisach końcowych.
  • Imię "Sitron" potwierdziła Jennifer Lee, odpowiadając na pytanie na swoim Twitterze.
  • Słowo "sitron" z norweskiego oznacza "cytryna".

Zobacz teżEdytuj

Główni bohaterowie:
Postacie zbiorowe:
Postacie usunięte:
AndersNormPiekarze

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki