Fandom

Kraina lodu Wiki

Weselton

191stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze9 Udostępnij

Weselton — sąsiednie królestwo Arendelle, w którym mieszka Arcyksiążę von Szwądękaunt. Obydwa królestwa łączy umowa handlowa, dzięki której czerpią duże zyski.

PołożenieEdytuj

Weselton, podobnie jak inne królestwa filmowe, położone jest na terytorium Europy, w północnej części globu. Prawdopodobnie zajmuje północne terytorium ówczesnej Szwecji. Wskazuje na to fakt, że historycznie najbliższym partnerem handlowym Norwegii był ten właśnie kraj.

UstrójEdytuj

W królestwie panuje monarchia, jednak władca Weseltonu nie jest znany.

Status arcyksięciaEdytuj

Arcyksiążę nie jest monarchą Weseltonu, ale mimo to posiada wysoką pozycję w polityce królestwa. Obsługuje on handel zagraniczny państwa, głównie z Arendelle, a jego głównym celem jest robienie interesów z sąsiednimi posiadłościami.

HistoriaEdytuj

Weselton nie pojawia się bezpośrednio w filmie Kraina lodu. Wiadomo jednak, że od dawna królestwo łączy umowa handlowa z Arendelle, dzięki której zyskują duże zyski. Jednak pod koniec filmu Elsa zrywa ową umowę, prawdopodobnie przez postawę Arcyksiecia von Szwądękaunta wobec niej.

CiekawostkiEdytuj

  • W oryginalnej wersji filmowej Weselton zostało dwukrotnie błędnie wypowiedziane przez Kaja jako "Weasel-town".

Zobacz teżEdytuj

Miejsca z filmu Kraina lodu
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]] BibliotekaBramyDziedziniecKaplicaKomnata portretówLochySala tronowaSypialnia AnnySypialnia Elsy
Dolina Żywej SkałyLasLodowe polaLodowy Pałac ElsyLodowy WierchMiasto
Pod ciupagami. Dyskont wielobranżowy i sauna
Inne:
NasturiaWeselton

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki