Fandom

Kraina lodu Wiki

Zamek w Arendelle

191stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Zamek w Arendelle (ang. Arendelle Castle) — zamek królewski, który jest domem zarówno dla Elsy, jak i Anny. Do czasu śmierci, król i królowa też w nim zamieszkiwali. Zamek znajduje się na norweskiej wyspie zwanej Arendelle.

BudowaEdytuj

Zamek zbudowany jest na planie kwadratu. Znajduje się na małej wysepce, którą z resztą królestwa łączy duży most. Bramy otwierają się na dziedziniec zamku. W równej odległości od bram znajdują się dwie wieże – jedna po lewej, druga po prawej stronie, a każda z nich ma herb Arendelle. Od prawej wieży ciągnie się duży mur, który przebiega przez wodę aż na stały ląd i dalej w góry, wyznaczając granice królestwa.

Na lewo od zewnętrznych bram znajduje się fiord. W nim znajdują się dwie latarnie – jedna połączona jest z zamkiem, a druga z resztą królestwa, przez co między nimi jest wolna przestrzeń pozwalająca królestwu na przyjmowanie statków.

Na dziedzińcu znajduje się główny budynek zamku, który mieści m.in. sypialnie rodziny królewskiej, salę balową/tronową, pokój z portretami i bibliotekę, a także różne inne budynki, np. kaplica, pomieszczenia dla służby i lochy.

Znane miejsca w obrębie zamkuEdytuj

  • Sypialnia Elsy to miejsce spania Elsy, a także takie, w którym najczęściej przebywała oraz, z którego nigdy nie wychodziła.
  • Sypialnia Anny to miejsce spania Anny. Kiedyś dzieliła ten pokój ze swoją starszą siostrą.
  • Kwatera Króla i Królowej to miejsce spania władców Arendelle, aż do chwili ich śmierci.
  • Biblioteka to miejsce, gdzie król wyszukiwał informacji o pobycie trolli, gdzie Anna spędzała wolny czas, gdzie Elsa ćwiczyła trzymanie insygni koronacyjnych oraz gdzie Hans zamknął zamarzającą na śmierć Annę.
  • Sala balowa to miejsce, w którym (jak sama nazwa mówi) organizowane są bale.
  • Radna komnata to miejsce obrad dygnitarzy i władz Arendelle.
  • Korytarze to miejsce, gdzie Anna i Hans ślizgali się w samych skarpetkach.
  • Komnata portretów to miejsce, gdzie Anna zżywa się z postaciami z obrazów.
  • Dziedziniec to miejsce, gdzie zebrał się lud przed koronacją, a potem przy tworzeniu lodowiska.
  • Sala tronowa to miejsce, gdzie małe Elsa i Anna po nocach bawiły się w śniegu oraz gdzie odbyło się przyjęcie po koronacyjne Elsy. Znajduje się tam też jej tron.
  • Balkon to miejsce, gdzie Hans i Anna spędzali ze sobą czas.
  • Wieża zegarowa to miejsce, gdzie Anna i Hans tańczyli tak zwany taniec robotów, dla zabawy.
  • Latarnia to miejsce, gdzie Anna i Hans tańczyli ze sobą w świetle.
  • Stajnia to miejsce, gdzie Anna i Hans grali w "chowaj i szukaj" oraz, gdzie trzymane są konie.
  • Zamkowe wieże to miejsce, gdzie Hans podnosi Annę.
  • Bramy, które zwykle są zamknięte, ale wyjątkowo otwarte na dzień koronacji Elsy.
  • Lochy to miejsce, w którym Elsa była więziona, dopóki nie uciekła.
  • Dachy to miejsce, w którym Hans i Anna przez chwilę siedzieli. Potem Anna z Olafem wydostali się dzięki nim z zamku.

CiekawostkiEdytuj

  • Najwięcej miejsc w obrębie zamku jest ukazanych podczas piosenki Miłość stanęła w drzwiach.
  • Po utworzeniu przez Elsę lodowiska kolor dachu zmienił się z zielonego na niebieski.
  • Gdy wrota zamku są otwierane, można zauważyć Roszpunkę i Julka z filmu animowanego Zaplątani.

Zobacz teżEdytuj

Miejsca z filmu Kraina lodu
Zamek w Arendelle:
BibliotekaBramyDziedziniecKaplicaKomnata portretówLochySala tronowaSypialnia AnnySypialnia Elsy
Dolina Żywej SkałyLasLodowe polaLodowy Pałac ElsyLodowy WierchMiasto
Pod ciupagami. Dyskont wielobranżowy i sauna
Inne:
NasturiaWeselton

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki